Şi-uite’aşa, în turul doi, am votat cu amândoi!

Turul doi, cu amandoi!

Turul doi, cu amandoi!

Pe la prânz am mers la vot pentru turul doi, am lăsat cartea de identitate unui membru al comisiei, am semnat, am luat ştampila, am luat buletinul de vot, am intrat în cabina de vot. Mă deschei la haină, mă fac comod (atât cât se poate), trag aer în piept şi deschid buletinul de vot. Iau ştampila în mână, o întorc către mine, citesc TATOV (or fi greşit ăştia), după care mă uit la buletinul de vot. Dacă până în acel moment credeam că ştiu cu cine vreau să votez, acum eram de-a dreptul debusolat. Timpul trecea, tic-tac, tic-tac, ce mă fac, cu cine votez? În acel moment mi-am propus să fac o scurtă trecere în revistă a informaţiilor despre candidaţi. Mi-am propus să văd cu ce am rămas din campania electorală. Tic-tac.

Făcând un scurt film al campaniei electorale, am constatat că a fost o campanie preponderent negativă, presărată cu multe miştouri ieftine, cu glume care merg de la cele superficiale până la cele grobiene, presărată cu multe mizerii şi mojicii, foarte mult zgomot în comparaţie cu mesajele aproape inexistente, un ghiveci ideologic de nedescris (democrat-liberal, social-democrat-liberal, stânga dreaptă de mijloc etc.), tot felul de minciuni şi minciunele, aplaudaci plimbaţi prin toată ţara cu autobuzul. Tic-tac, tic-tac. Am încercat să-mi amintesc un mesaj constructiv, un proiect concret pentru România. Nimic substanţial. Unul striga peste tot şi de câte ori putea Vântu, Patriciu, Voiculescu. Altul vorbea întruna  fără să spună nimic. Unul zice că le dă bani fermierilor, că le mulge vaca şi le vinde laptele, că dezvoltă agricultura, bla bla bla… Dar nu mi-a spus şi cum se se va întâmpla  asta. Preşedintele mai este cumva primul agricultor al ţării? Am încercat să găsesc în discursurile candidaţilor ceva despre politica externă, ceva depre securitate, despre buna funcţionare a autorităţilor publice, despre funcţia de mediere între puterile statului sau între stat şi societate (adevăratul rol al preşedintelui conform Constituţiei României). Bla, bla, bla … Nici unul nu a pomenit nimic de rolul României în NATO sau în UE, de rolul României în regiune. Nimic interesant, nimic de substanţă. Numai bla, bla, bla … Sau poate or fi spus, dar nu am reţinut prea multe. Tic-tac. Ideea principală a acestei campanii a fost că marea bătălie se dă de fapt între grupul de la Golden Blitz şi grupul de la Grivco. Probabil că acesta este adevărul. Probabil că în această cheie trebuie judecate  acţiunile actorilor de pe scena politică. Ce am eu de câştigat din asta? Ce legătură are această luptă cu ţara, cu românii, cu educaţia, cu sănătatea, cu locurile de muncă? Nici una. Este vorba doar de interesele lor. Punct.

În concluzie, din această campanie, nu am rămas cu nimic cu excepţia unui dezgust uriaş faţă de tot ce are legătură cu această clasă politică, dar pentru că vreau să dispară grupul de la Grivco cu toate interesele lor meschine am votat cu Băsescu şi pentru că vreau să dispară grupul de la Golden Blitz cu interesele lor mărunte am votat cu Geoană.

Şi uite aşa, am votat în turul doi cu amândoi. Aşa campanie, aşa vot. Acum sunt satisfăcut. Sper să dispară amândouă.

Doamne ajută!

4 Responses to Şi-uite’aşa, în turul doi, am votat cu amândoi!

  1. elegido spune:

    mihai asta sufera de un delir incontrolabil… daca s-ar pune nitel pe cetit… sa vada cine creaza crizele, cine aduce apoi idei salvatoare, sa vada mai incolo de actorul politic… grupul de interes. ei saracii nu au nici o vina, politicienii nostri, vad lumea roz de sub geamurile fumurii ale masinilor blindate, in timp ce se gandesc cum sa mai faca o japca… prea mult… si orbul vede ca astia ne fura pe fata, ne lovesc ostentativ cu ce au, din banii nostri… si creaza nebuni optimisti…

    • Mihai spune:

      Criza economica nu a fost creata in Romania. Adica oricum suntem intr-o continua criza, dar nu eram in cadrul celei globale, iar acum suntem, pt ca economia noastra se leaga de economia celorlalte state.

      Dincolo de criza aceasta, toate celelalte nu au fsot create de TB. Toti se cerata cu TB pt ca el are dreptate. Reformulez: el sustine interesele majoritatii, care nu intotdeauna are dreptate, dar ea decide. Cu uninominalul, cu unicameralul, cu lupta impotriva comunismului, cu eliminarea imunitatii parlamentare si guvernamentale, cu multe altele. Normal ca interese exista. Ca se imbogatesc unii peste noapte. Ca se incheie contracte cu sponsorii din campanie. Asta fac toti, nu numai la noi, doar ca in Romania, mai grosolan. Dintre toate partidele, cam asta a facut ceva si pentru tara. Dincolo de doctrine (care se respecta din ce in ce mai putin), datorita lor avem pensia minima, avem autostrada, etc.

  2. Mihai spune:

    si cine ne-ar mai conduce? m-am saturaty de toti privitorii la aprtea goala a paharului… avem o parte tot mai plina… cat de plina trebuie sa fie, ca sa avem o mentalitatea pozitiva?

    acum gata… daca o venit criza dam in cei de la putere (au fost si de stanga si de drepta, de la stanga la dreapta enumerati)… ca asa ni-i felu… in loc sa vedem partea buna a guvernarii… sa vedem cine si unde a facut bine? ca de gresit sau de mintit sau de furat, au facut-o toti, ca asa e politica, cine o intelge bine, cine nu, nu. Dar pentru toti deopotriva, uitati-va cine mai face si lucruri bune in tara asta? care dintre partide?

  3. bitavk spune:

    cine pierde dispare…decat el…nu partidul & toate gstile.

Lasă un comentariu