Cu bicicleta in tren de 1 mai …

Melcul, ţuşti!

Melcul, ţuşti!

Cu deosebită mândrie, CFR ne-a anunţat că de 1 Mai „oferă călătorilor posibilitatea de a-şi transporta gratuit bicicleta spre/dinspre litoral în perioada 30 aprilie – 3 mai 2010, introducând suplimentar în compunerea a 2 trenuri din oferta Trenurile Tineretului, un vagon prevăzut cu spaţiu pentru biciclete”. Excelent! Dar de ce? S-au făcut în Constanţa şi în staţiuni piste pentru biciclişti? S-au asfaltat drumurile pietruite (şi alea pline de gropi) de prin staţiuni? S-au reparat trotuarele crăpate de pe vremea lui Ceauşescu? Este o invitaţie la sporturi extreme – mersul cu bicicleta pe nisipul proaspăt afânat de câştigătorii licitaţiei sectoarelor de plajă din 30 de aprilie? Sau este doar o măsură de precauţie pentru cei care exasperaţi de mersul de melc al trenurilor, ar dori să aibă o metodă alternativă de a ajunge la mare. Căci pe autostradă va fi ambuteiaj (până la Cernavodă, căci de acolo nu mai e autostradă), trenurile se vor mişca foarte lent între halte (şi mai ales pe poduri), stress, nervi, claxoane, înjurături etc. …. prin comparaţie mersul pe jos şi pe bicicletă sunt sănătate curată!

În 2006, Guvernul (Alianţa PNL-PD) ne anunţa cu mândrie că „România va dispune până în anul 2013 de peste 1.000 de kilometri de autostradă, prin care vor fi interconectate principalele oraşe din ţară, dar şi coridoarele internaţionale de transport european” şi ne prezenta proiectele de construcţie autostrăzi şi reabilitare tronsoane de cale ferată, cu tot cu termene de finalizare şi surse de finanţare. Minunat. Ce de kilometri de autostradă am fi avut acum, în 2010, autostrada Bucureşti – Braşov era în etapa de predare-recepţie lucrări, reabilitarea căii ferate  Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa şi Feteşti – Constanţa era finalizată de peste 2 ani şamd…

În acelaşi an, Ministerul transporturilor, construcţiilor şi turismului de la acea vreme (Gheorghe Dobre, decembrie 2004 – iunie 2006, Radu Mircea Berceanu, iunie 2006 – aprilie 2007), ne anunţa demararea, începând cu 25 aprilie 2006, a lucrărilor de reabilitare pe tronsonul Bucureşti – Constanţa şi ne prezenta graficul  acestora. Finalizarea lucrărilor de reabilitare pe tronsoanele Bucureşti Nord – Băneasa şi Feteşti – Constanţa era prevăzută pentru anul 2008, iar reabilitarea tronsonului Bucureşti Băneasa – Fundulea – Feteşti, care se derula pe două secţiuni, şi anume: Bucureşti Băneasa – Fundulea, cu termen de finalizare 2008 şi Fundulea – Feteşti cu termen de finalizare anul 2009

Proiectul de reabilitare a celor trei secţiuni cuprindea 5 loturi de lucrări: lotul 1- lucrări la poduri; lotul 2 – lucrări de infrastructură, suprastructură, linii curente, linii staţii, podeţe şi lucrări pentru drenaje; lotul 3 – lucrări civile în staţii; lotul 4 – lucrări la instalaţiile de semnalizare, de centralizare electrodinamică şi de telecomunicaţii; lotul 5 – lucrări la linia de contact, la substaţii de tracţiune, energoalimentare. De aici reiese că lucrările de reabilitare a podurilor au fost incluse în proiect, de fapt, ba chiar ne sunt prezentate şi firmele care au câştigat licitaţiile pentru respectivele lucrări, mai precis: Jv Leonhard Weiss (Germania), Taisei (Japonia) şi Heitkamp (Germania) pentru lucrările la podurile de pe tronsoanele Bucureşti Nord – Băneasa şi Feteşti – Constanţa, finanţate de Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională şi Guvernul României şi SC Arcada (România) şi SC Vega’93 (România) pentru lucrările la podurile din secţiunea Bucureşti Băneasa – Fundulea, finanţate cu fonduri ISPA. Pentru secţiunea Fundulea – Feteşti, câştigătorii nu au fost precizaţi atunci şi după 2006 informaţiile despre aceste lucruri nu au mai apărut pe site. Iar acum, dacă încercaţi accesarea secţiunii Bucureşti – Constanţa de pe http://www.cfr.ro, nu obţineţi nimic. E aşa, ca un fel de reclamă, doar …

Marcat de grija pentru disconfortul călătorilor, ministrul transporturilor de atunci, dl. Gh. Dobre a avertizat firmele implicate în activităţile de pe calea ferată spunându-le că „orice întârziere a constructorului determină o abatere de la graficul de circulaţie”.  Nu prea i-a impresionat cu aceste avertismente, căci iată, au trecut în unele cazuri peste 2 ani de întârzieri, deci abaterile de la graficul de circulaţie şi bineînţeles, disconfortul călătorilor sunt majore.

Dar aţi auzit să i se ia vreunui constructor vreo amendă ori vreo penalizare ori să i se suspende contractul? Pentru întârzierea lucrărilor, pentru nerespectarea graficului de lucru, a materialelor folosite etc.? Deşi este evident că a face 4-6 ore cu trenul între Bucureşti şi Constanţa afectează turismul litoral, aţi auzit pe cineva să se preocupe de acest aspect şi să ia şi măsuri, eventual? Ioc. Au existat voci care au solicitat micşorarea tarifelor acceleratelor şi trenurilor rapid de pe această relaţie, eliminarea măcar a tichetului de viteză, însă după cum ştiţi, acestea nu s-au soldat cu vreun succes. Astfel, de vreo 5 ani, mergem cu personalul la preţ de rapid şi în ritm de mocăniţă. Halal …

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: