A murit un om … Mile Cărpenişan

Mile Cărpenişan

Mile Cărpenişan

Pe 27 februarie, acum nici o lună, Mile Cărpenişan a luptat pentru viaţa unui alt om. A încercat, s-a luptat cu mentalităţile, s-a implicat, într-o ţară în care scara valorilor este un zig-zag fără noimă, a încercat să salveze o viaţă.

În 2009, ne spunea: „Am lipsit o vreme. Ma simţeam ciung pentru că nu am mai scris. Probabil toţi avem uneori o perioadă în care norii se adună şi pe timp de ploaie ne amintim de toate şi toate par cenuşii. Ei bine şi pe strada mea a fost furtună. A plouat torenţial. Mi s-au rupt teii şi nimic nu mai mirosea a frumos. După ce viaţa şi meseria mi-au dat să trec prin cinci războaie cumplite a trebuit să îl duc şi pe cel mai greu – războiul cu mine….cu acea latură a mea care vedea totul în negru.

Ne spunea „Dacă îţi doreşti ceva din tot sufletul o să se întâmple”, ne spunea „Think pink”, ne spunea „Mi-e silă” …M-au năpădit amintirile, nostalgiile, melancoliile, dracii şi justificatul sentiment de nedreptate. Am fost cât pe ce să aleg să renunţ la luptă şi să rămân într-o dulce letargie şi fantezie. A zvâcnit însă la un moment dat sângele ăla de sârb ce îmi umple venele şi a început să fiarbă. M-au scuturat oamenii dragi mie şi am înteles că nu se gată lumea din atât. Am făcut cum face sârbul – am bătut cu pumnul în masă (am cam speriat vecinii) şi am zis OK ….HOPA SUS Mile!

Am zis “ADIO TRECUT ….BINE AI VENIT VIITOR…TE SERVESC CU CEVA PREZENTULE?”

Mi-a zis tata cu ce îl pot servi. Tata. Întotdeauna l-am respectat ca pe un monument. E un sârb hotărât, sobru, care îşi alege cu grijă vorbele şi are o privire mai pătrunzătoare decât tomograful. Rareori l-am văzut sau auzit explodând dar acum a făcut-o şi a strigat la mine. Mi-a zis ceva ce eu ştiam dar nu ştiu cum să schimb: “trăieşti pentru alţii”.

Astăzi, nu a mai putut spune „HOPA SUS Mile!”. Astăzi, ne-a lăsat în războaiele noastre stupide, fără să mai servească prezentul nici cu ştiri, nici cu bunătate, nici cu mirosul teilor săi … ne-a lăsat doar cu „ADIO TRECUT”.

Dumnezeu să îl ierte! …

Lasă un răspuns

