Comasarea şcolilor -> tun imobiliar?

Comasarea şcolilor

Comasarea şcolilor

Ministerul Educaţiei a decis reducerea a 15.000 de posturi din învăţământul preuniversitar, pentru anul şcolar 2010 – 2011. Numărul de posturi care trebuie să dispară pentru a reduce cheltuielile din sectorul bugetar, la nivelul judeţului Constanţa, este de 387. Reprezentanţii ISJ Constanţa au propus ca Şcoala „N. Titulescu“ Constanţa să fie comasată cu Şcoala „B.P. Haşdeu“ (12), Şcoala „D. Ştiubei“ (36) Constanţa va deveni structură a Liceului Teoretic „Decebal“, şcoala nr. 2 va fi comasată cu Colegiul Naţional „M. Eminescu“ Constanţa, şcoala „I.L. Caragiale“ Constanţa se va muta la Şcoala nr. 8 Constanţa, iar la nivel de comune, s-a decis să rămână o singură unitate/instituţie de învăţământ cu personalitate juridică, restul unităţilor de pe raza respectivei comune urmând să devină structuri ale acesteia.

În plus, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a decis să desfiinţeze Clubul Sportiv Şcolar nr. 1, motivândunitatea „nu ar avea rezultate care să îi justifice activitatea”. Clubul sportiv a fost înfiinţat în anul 1958 şi mulţi dintre constănţeni s-au antrenat în sălile acestuia. Sportivii CSS1 au obţinut de-a lungul timpului 134 de medalii în competiţii internaţionale, peste 500 de premii în concursurile naţionale din ultimii 5 ani, descoperind şi formând nume importante precum Simona Amânar, Cătălina Ponor, Dana Sofronie, Elena Frâncu, Ionela Gâlcă, Silviu Băiceanu, Simona Iovănescu, Mircea Bedivan, Adrian Ghimeş.

Indiferent unde spune acum inspectoratul că vor fi transferate secţiile de atletism, handbal, gimnastică artistică şi gimnastică aerobică, gimnastică ritmică, volei, baschet şi scrimă, care este rostul acestei schimbări, ce interese se ascund în spatele desfiinţării unui club sportiv emblematic, mai ales că locaţiile unde secţiile respective sunt transferate nu oferă condiţiile necesare dezvoltării sportului constănţean.

În mod firesc, au apărut nemulţumiri atât la nivelul sindicaliştilor din învăţământ, cât şi al părinţilor elevilor. Vor urma disponibilizări, deşi inspectorul şcolar general, Elena Buhaiev, a precizat că profesorii titulari care îşi vor pierde locul de muncă în urma comasărilor vor fi reîncadraţi pe un post asemănător şi de nivelul celui pierdut, iar pentru personalul auxiliar se vor găsi soluţii de reîncadrare. Te întrebi de ce mai fac toate aceste manevre, din moment ce scopul iniţial al comasărilor a fost reducerea numărului de posturi.

Desfiinţarea acestor şcoli, prin comasare sau nu, doar de dragul unor reduceri de personal, pe care guvernanţii ne asigură că de fapt nu le fac, e o dovadă a lipsei de profesionalism şi a heirupismului cu care se iau decizii în ţara aceasta. S-au uitat guvernanţii pe vreo situaţie legată de numărul de copii preşcolari existenţi în aceşti ani şi care în anii următori vor avea nevoie de şcoli? În fiecare an autorităţile se plâng că nu sunt locuri în grădiniţe .. la anul vor fi surprinşi să constate că nu sunt suficiente locuri în şcoli!

Una dintre realizările cele mai clamate de autorităţile locale la alegerile din 2008 a fost renovarea tuturor şcolilor din municipiu, schimbarea tâmplăriei cu geamuri termopan, schimbarea mobilierului din şcoli, totul făcut cu bani publici.  Terenurile largi de joacă, clădirile renovate, iuţeala de mână şi nebăgarea de seamă pot determina ca şcolile comasate, renovate pe bani publici şi în curând eliberate să fie luate de nişte „băieţi deştepţi” care să le facă şcoli private, clădiri de birouri sau cine ştie ce mall-uri de cartier. Să sperăm că nu, totuşi?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: