De ce ne este frig în case?

Vrem caldura!

Vrem caldura!

Temperatura este de  -15, – 25 grade Celsius afară.
Întreţinerea pentru un amărât de apartament cu 2 camere, de 50 m2, este de aproximativ 300 de lei.
Caloriferele sunt amorţite doar cât să nu poţi spune că sunt reci.
Temperatura în casă este de 15-18 grade Celsius.
La vecini este la fel.
În cartier este la fel.
Cartierul Tomis Nord, Constanţa.

Sun la RADET. Un funcţionar de la dispecerat îmi răspunde foarte amabil şi îmi desluşeşte motivul. CET livrează către RADET agentul termic la temperaturi cu 25-30 de grade Celsius mai mici decât ar trebui, ceea ce face ca ei să ne-o trimită nouă, consumatorilor ca atare, mai răcoroasă … În plus, îmi subliniază dezavantajul faptului că locuim în Tomis Nord, care este departe de ei şi astfel se mai pierd grade pe drum, precizând că cei de la CET nu îi bagă nici pe ei în seamă, pentru că CET aparţine de Bucureşti şi nu are nimeni (loco) cum să îi tragă la răspundere.

Sun la CET. Nu răspunde nimeni.

Sun la OPC. O doamnă îmi răspunde şi mă consolează spunându-mi că au multe plângeri în acest sens, din tot oraşul şi că este aproape inutil să fac plângerea, câ nu au ce face – este frig şi nu mai fac faţă instalaţiile. Insist. Îi explic că mi se pare absurd să plătim ca idioţii încălzirea centrală, atâta timp cât nu avem căldură şi că nu mi se pare normal ca furnizorilor să nu le facă faţă instalaţiile, atâta timp cât aceasta este menirea lor. O rog să înregistreze şi plângerea mea şi nu atât la adresa RADET, cât şi la adresa CET. O face, însă nu îmi dă şanse prea mari de rezolvare. Nu îmi dă nici număr de înregistrare.

În concluzie, în afară de a plăti la întreţinere sume imense pe servicii care nu sunt prestate, în acest caz – căldura, am mai dat şi banii pe telefoane fără să obţin măcar speranţa că se va remedia ceva înainte ca vremea să se încălzească. Corect, nu?

Şi-acum, în frigul din casă, îmi pun o serie de întrebări:

  1. Între CET şi RADET nu există un contract semnat, prin care CET se obligă să furnizeze un serviciu în anumiţi parametri?
  2. Dacă nu furnizează apa la parametrii din contract, există prevăzute în acest contract nişte măsuri, nişte pedepse, ceva …? (pentru că astfel RADET ar lua de la CET nişte bani şi ar putea reduce preţul la consumatorii afectaţi)
  3. Dacă RADET ne furnizează nouă, consumatorilor, serviciul (pentru care noi plătim către ei preţul cerut) la parametri sub cei normali – din cauza CET, eventual – noi de ce plătim încălzirea ca şi când am şi avea-o?
  4. Dacă RADET sau CET sunt conştienţi de faptul că de la ei până la consumatorii din Tomis Nord sunt pierderi de temperatură pe traseu
    1. de ce nu iau măsuri pentru o mai bună izolaţie a conductelor?
    2. de ce consumatorii din Tomis Nord plătesc acelaşi preţ cu cei care sunt la o aruncătură de bâţ de furnizori?
  5. Dacă OPC se ocupă de protecţia consumatorilor, de ce îmi dă justificări pentru furnizorii de servicii care nu îşi duc la îndeplinire îndatoririle? Eu, cum sunt protejat în acest caz?
  6. Cum adică “nu le fac faţă instalaţiile” pentru că este frig? Între ce temperaturi pot funcţiona în parametri normali RADET sau CET, când obiectul lor de activitate este (printre altele) să furnizeze agent termic pe timp de iarnă?

Eh, şi ar mai fi şi alte întrebări, dar trebuie să închei. Fug să plătesc întreţinerea …

2 răspunsuri la De ce ne este frig în case?

  1. joe spune:

    Am scris si eu despre asta aici.

  2. paul patrascu spune:

    in general am observat ca romanii fac galagie atunci se simt furati ,nu si inainte ,pentru a preveni,de aceea cred eu ca nici un roman nu se inchina zilnic ca o ofranda adusa DOMNULUI ci numai cand e la greu si zice DOAMNE -AJUTA sau DOAMNE-FERESTE……!!!!acum sa venim la problema…o intrebare de bun simt pai daca acolo e frig,in tomis nord in speta ,de ce in alte blocuri e foarte bine ?pai agentul termic vine de la cet ,are aceeasi temperatura la intrarea in toate punctele termice(fapt verificat+,- un grad)dar repartitia pe blocuri o face radet-ul,deci explicatia asta cade…

Lasă un răspuns

