Deşteaptă-te, române!

Procesul clasei politice

Procesul clasei politice

“Procurorul: […] vă cer condamnarea acestora la  moarte pentru săvârşirea următoarelor fapte penale: […]

4. Subminarea economiei naţionale. […]

Judecătorul: De ce, inculpat, ai luat măsura aceasta ca să umileşti poporul, să-l terfeleşti să-l aduci în halul de umilinţă în care l-ai adus […]? De ce ai înfometat poporul, de ce ai făcut aceasta, de ce ai înfometat acest popor?[…]

Judecătorul: Cele 400 de milioane de dolari care au fost depuse la băncile din Elveţia? […]”

Acestea  sunt citate din cartea “1989 PRĂBUŞIREA IMPERIULUI SOVIETIC” a lui Victor Sebestyen redând o parte din procesul familiei Ceauşescu.

Dacă am judeca cu măsura cu care au judecat cei care i-au condamnat la moarte pe soţii Ceauşescu în 1989, toată clasa politică ar trebui condamnată la moarte.

De ce?

Nimeni nu ştie ce conturi au actualii noştri politicienii, cu excepţia celor declarate. Ha, ha, ha…  Câte offshore-uri patronează fiecare?

Nu ne umileşte neîntrerupt oare această clasă politică de douăzeci de ani împliniţi?

Ceauşescu a promis creşterea retribuţiei lunare de la 2000 la 2200 de lei şi a fost împuşcat. Ăştia au promis de zece ori mai mult şi au avut ocazia să-şi ducă la îndeplinire promisiunea, şi … Şi nimic. Şi încă sunt în viaţă, şi încă sunt la putere. Ho, ho, ho…

Ce popor, ce judecată,  ce dreptate…

Până la urmă este corect, ne-am mai civilizat, nu mai putem să-i împuşcăm, dar am putea să-i băgăm în puşcărie, sau, măcar, să nu ne mai lăsăm manipulaţi de aceşti nesimţiţi şi să-i votăm.

6 răspunsuri la Deşteaptă-te, române!

  1. vasile spune:

    MARILE CONTRACTE „SECRETE” ALE STATULUI ROMAN SUNT NULE DE DREPT!

    Statul a incheiat, in decursul anilor, mai multe contracte controversate care aveau clauze de confidentialitate, contracte ale caror prevederi paguboase pentru romani au fost dezvaluite mult mai tarziu. Aceste contracte au o mare problema, neluata in seama pana acum: sunt nule de drept, deoarece au fost perfectate prin incalcarea Legii 544/2001. Asadar: toate contractele de privatizare ale bunurilor publice care contin clauze secrete, incalcand Legea 544/2001, sunt nule de drept * Orice roman poate chema in instanta sa ceara nulitatea absoluta * Statul functioneaza ilegal, iar contractele Bechtel, EADS, Apa Nova, RAFO, Sterling etc. sunt la randul lor ilegale, exact pentru faptul ca, in ciuda legii, au fost SECRETIZATE. Contractele Bechtel, EADS, Apa Nova, Electrocentrale Bucuresti SA, RAFO, afacerea Sterling si platoul continental al Marii Negre (aproape toate privatizarile din energie, de altfel) etc. au cate un articol care prevede explicit caracterul secret al datelor contractuale privind bunurile publice, articole care contravin legii accesului la informatii de interes public, adica Legea 544/2001. Dar un contract economic care are un articol sau o prevedere ilegala, devine el insusi ilegal, iar toate efectele produse prin derularea sa sunt impotriva legii. Prin extensie, avand in vedere amploarea, multitudinea de domenii in care au fost privatizate bunuri ale statului prin asemenea contracte, rezulta ca statul roman functioneaza ilegal. In acest context, oricare cetatean al tarii se poate adresa instantei pentru constatarea nulitatii contractelor respective si pentru a cere daune statului, deoarece fiecare dintre noi este conectat la consumul de energie electrica, termica, apa, benzina etc. servicii care ne sunt furnizate pornind de la contracte nule de drept.

    In termeni tehnici, nulitatea poate fi definita ca fiind acea sanctiune de drept civil ce desfiinteaza actul juridic incheiat cu nerespectarea normelor juridice.
    Nulitatea intervine in cazul cand, la incheierea actului juridic, nu se respecta conditiile sale de validitate. Cum un asemenea act este contrar legii, se considera ca nici nu a existat, iar partile sunt repuse in situatia anterioara incheierii lui.
    In cazul de fata vorbim despre nulitatea absoluta, care intervine in cazul nerespectarii, cu prilejul incheierii unui act juridic, a unei norme ce ocroteste un interes general, public, al intregii comunitati (societati). Nulitatea absoluta poate fi invocata de catre orice persoana interesata si poate fi invocata si din oficiu, de catre instanta. Mai mult, nulitatea absoluta poate fi invocata printr-o actiune in constatarea nulitatii (deci actul este deja nul, instanta doar constata aceasta realitate).

    Aproximativ 20 la suta din banii pe care ii castiga un cetatean al Romaniei in decursul unui an se duc catre bugetul de stat si bugetul local. Aceste fonduri, definite indeobste drept banul public, sunt administrate de catre autoritati in conformitate cu legislatia privind transparenta decizionala si accesul liber la informatiile de interes public. Mai bine spus, cetateanul trebuie sa stie ce se face cu banii lui. Primul articol al Legii nr. 544/2001 precizeaza ca „Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei”.

    Conform Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, se precizeaza: „Art. 2. – Principiile care stau la baza prezentei legi sunt urmatoarele: a) informarea in prealabil, din oficiu, a persoanelor asupra problemelor de interes public care urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si asupra proiectelor de acte normative; b) consultarea cetatenilor si a asociatiilor legal constituite, la initiativa autoritatilor publice, in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative; c) participarea activa a cetatenilor la luarea deciziilor administrative si in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative, cu respectarea urmatoarelor reguli: 1. sedintele autoritatilor si institutiilor publice care fac obiectul prezentei legi sunt publice, in conditiile legii; 2. dezbaterile vor fi consemnate si facute publice; 3. minutele acestor sedinte vor fi inregistrate, arhivate si facute publice, in conditiile legii. Art. 3. – In sensul prezentei legi, termenii de mai jos se definesc astfel: a) act normativ – actul emis sau adoptat de o autoritate publica, cu aplicabilitate generala; b) luarea deciziei – procesul deliberativ desfasurat de autoritatile publice; c) elaborarea de acte normative – procedura de redactare a unui proiect de act normativ anterior supunerii spre adoptare; d) recomandare – orice punct de vedere, sugestie, propunere sau opinie, exprimata verbal sau in scris, primita de catre autoritatile publice de la orice persoana interesata in procesul de luare a deciziilor si in procesul de elaborare a actelor normative; e) obligatia de transparenta – obligatia autoritatilor administratiei publice de a informa si de a supune dezbaterii publice proiectele de acte normative, de a permite accesul la luarea deciziilor administrative si la minutele sedintelor publice; f) asociatie legal constituita – orice organizatie civica, sindicala, patronala sau orice alt grup asociativ de reprezentare civica; g) minuta – documentul scris in care se consemneaza in rezumat punctele de vedere exprimate de participantii la o sedinta, precum si rezultatul dezbaterilor; h) ordine de precadere – ordinea care determina prioritatea participarii la sedintele publice, in raport cu interesul manifestat fata de subiectul sedintei; i) sedinta publica – sedinta desfasurata in cadrul autoritatilor administratiei publice si la care are acces orice persoana interesata. Art. 4. – Autoritatile administratiei publice obligate sa respecte dispozitiile prezentei legi sunt:
    a) autoritatile administratiei publice centrale: ministerele, alte organe centrale ale administratiei publice din subordinea Guvernului sau a ministerelor, serviciile publice descentralizate ale acestora, precum si autoritatile administrative autonome;
    b) autoritatile administratiei publice locale: consiliile judetene, consiliile locale, primarii, institutiile si serviciile publice de interes local sau judetean.”
    Ca atare, toate documentele emise de autoritatea publica sunt publice. E cat se poate de clar.

    Contractele “secrete” ale Romaniei au fost trase la indigo

    Haideti sa vedem clauzele de confidentialitate la subcapitolul 8.8 din contractul de privatizare al Petrom: „Vanzatorul (adica statul – n.r.) va respecta confidentialitatea si nu va divulga si nu va folosi nici o informatie primita sau obtinuta ca rezultat al incheierii prezentului contract, care se refera la prevederile prezentului contract si ale oricarui alt contract incheiat conform prezentului contract – sau negocierile cu privire la prezentul contract si contractele aferente – sau activitatile comerciale, financiare sau orice alte afaceri ale cumparatorului”. Aceeasi secretizare a contractului se obliga sa o respecte si cumparatorul. Atragem atentia asupra faptului ca nu partenerii de afaceri au cerut secretizarea, ci autoritatile romane. In fine, dupa citirea acestor documente, descoperim ca statul a vandut ieftin societatile pe care le-a avut in portofoliu. In plus, a acordat o serie de facilitati investitorilor straini care au cumparat companiile romanesti si a sters datorii insemnate. Cercetarile sunt in curs si s-au lasat deja cu dosare penale. Straniu insa, aceste contracte continua sa produca efecte.

    Hidroelectrica si Ministerul Economiei au aratat ca se depun mari eforturi, dar, fara acordul celeilalte parti („baietii destepti” – n.r.), contractele nu se pot face publice pentru ca desecretizarea acestora ar putea conduce la plata unor despagubiri care nu pot fi sustinute de companie. Astfel ca firme precum Energy Holding, Buzzman, EHOL, Grivco sau altii raman in continuare privilegiate.
    Dar aceste contracte nici macar nu trebuie desecretizate. Fiind nule de drept nu pot produce efecte, ca atare o instututie a statului sau un cetatean prejudiciat poate chema in instanta partiel contractante, se constata nulitatea si se revine la faza initiala: comersantii de piei de closca isi iau banii inapoi iar statul isi redobandeste bunurile prin hotarare a instantei. Urmand ca privatizarile sa se refaca ulterior, pe bune, prin respectarea legii, la lumina zilei

  2. vasile spune:

    Reducerea cuantumului pensiei echivaleaza cu o expropriere si poate fi atacata in justitie si la CEDO .Această reglementare nu poate fi anulată, căci legea nouă acţionează numai pentru viitor, cu excepţia legii penale mai favorabile. Este un principiu de drept, care se găseşte în toate legislaţiile europene, cu excepţia dreptului anglo-saxon.
    Având în vedere cele de mai sus, drepturile de pensie, respectiv drepturi băneşti, nu pot fi recalculate retroactiv, ci numai pentrui viitor. Orice altă idee în acest scop este lovită de nulitate absolută, indiferent de artificiile invocate de unii „Şeitani”, precum că dreptul la pensie este numai latura abstractă, cuantumul putând fi modificat. Aceasta este o aberaţie juridică.
    DEJA CURTEA CONSTITUTIONALA A LITUANIEI A CREAT UN PRECEDENT , PRIN DECLARAREA UNEI LEGI SIMILARE CU CEA A LUI SEITAN-BOC , DREPT NECONSTITUTIONALA , DE REDUCERE A PENSIILOR . SA VEDEM DACA SI ROMANIA MAI ARE CURTE CONSTITUTIONALA SAU NU.

  3. Marius spune:

    Acasa,la scoala,in mass-media,peste tot ni se spune ca Ceausescu a fost calaul,ca comunismul a distrus Romania…toti vorbesc numai de Ceausescu si comunism,iar acum stau si ma intreb au trecut 20 de ani de cand a cazut comunismul,dar mari schimbari in Romania nu am vazut,oare in acesti 20 de ani tot Ceausescu a fost de vina???Toti vorbesc de rau regimul comunist,dar nimeni nu zice nimic de cei 20 de ani de libertate,ce ironie,ce ciudat…
    Cine sa-i bage la puscarie pe cei care au distrus tara??
    Tu nu ai observat ca daca un medic greseste este judecat de un coleg de al sau,tot medic,daca un profesor greseste este judecat tot de un profesor si lista poate continua…Romanii ar trebui sa invete sa spuna NU ca sa le demonstreze celor cu bani,smecherasii astia,ca in Romania a doua limba nu este tacerea,ca Romania nu este a lor.

  4. fiom spune:

    Acuzatiile aduse lui Ceausescu sunt luate aproape exclusiv din cartea lui Pacepa, Orizonturi rosii. Mai mult de atat nu trebuie ca sa stim ca sa ne dam seama ca procesul a fost a fost o lucratura pusa la cale de cei care doreau preluarea puterii si in acest sens lichidarea imediata a lui Ceusescu.

    Ceausescu nu a fost asasinat pentru ca a subminat economia sau pentru ce l-au mai acuzat atunci, pentru aceste acuzatii nu exista probatoriu. Ceausescu a fost omorat pentru a crea un vid de putere, de care Iliescu si cei care au organizat mascarada nu sunt staini.

    • snake spune:

      achiesez parerii tale completand ca lovitura de stat a fost organizata si pusa in practica chiar de … Stanculescu! Iliescu a fost omul lui Gorby si se stia de 6 luni inainte ca va lua locul lui Ceausescu. inclusiv o parte din generalii armatei romane cunosteau acest aspect pt ca…

  5. snake spune:

    ho!ho!ho! CINE SA-I JUDECE? CINE SA-I BAGE IN PUSCARIE? CEILALTI CORUPTI SI HOTI? :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: